Skincare

Huden skal man ha hele livet, og den bør tas godt vare på! Om dagen bruker jeg jo en del sminke, og jeg mener det derfor er veldig viktig å ha gode renseprodukter, og være nøye med å rense huden skikkelig hver kveld. Nå har jeg aldri vært veldig plaget med mye kviser og den slags, men urenheter forekommer ganske ofte for det, spesielt om jeg slurver med pleien. Jeg har funnet en rutine som passer for meg og min hud, men kommer stadig over nye produkter jeg tester ut, men disse er de jeg setter min lit til på nåværende tidspunkt!

Denne rensemelken fra Garnier er jeg veldig glad i, og er et av de produktene jeg er fast bruker av. Den oljebaserte sminkefjerneren fra Clinique fjerner øyesminken med noen få wipes. Litt dyrere, men kvaliteten er også deretter. Rensegelen fra Garnier, synes jeg er veldig god om man ikke har brukt sminke en dag, og bare skal rense ansiktet – ellers gir den en veldig frisk følelse om man bruker den om morgenen.

En god øyekrem er også et must for meg, og denne fra Clinique er supersoft og veldig drøy, så man trenger kun litt, noe jeg liker. Hater følelsen av øyekremer som legger seg på som ett fett lokk, og bare forsterker posene. Pure Active fra Garnier, skal brukes på urenheter og kviser for å dempe rødhet.

En god dagkrem er en selvfølge. Der er jeg ikke så veldig nøye, bare jeg får krem i ansiktet om morgenen, som ikke for fet og med litt faktor (ihvertfall om sommeren) er jeg fornøyd. Nå bruker jeg denne fra Nivea (akkurat denne er kjøpt i Polen, men fås også i Norge).

Denne toneren har jeg akkurat kjøpt. og har ikke prøvd den før. Den har en ganske sterk lukt, men frem til nå vil jeg si meg ganske fornøyd, med tanke på at den kun ligger på rundt hundrelappen. Kjøpt på Vita.

Noen ganger føler jeg behov for å rense litt ekstra, og da synes jeg denne gelen fra Loreal med egen pad, gir en god følelse av skikkelig rens. Et par ganger i måneden prøver jeg å få tatt en ansiktsmaske, og nå for tiden har jeg brukt en type mudmask og er egentlig ganske fornøyd med den, fordi den legger slik jeg mener en ansiktsmaske skal, stivner fort og gir en god følelse etterpå. Ellers bruker jeg ISKIN til peeling, og den er jeg veldig fornøyd med! Med de fine sandkornene rubber den huden og fjerner de små ujevnhetene man kanskje ikke ser så godt, men som allikevel er veldig irriterende og ødelegger for en glatt overflate. Paden er myk og vibrasjonen er det som gjør denne peelingen ekstra effektiv. Roll-on fra Garnier, brukes for å forhindre mørke ringer under øynene. Synes ikke den gir noe slående resultat, men konsistensen er fin, og den gir ihvertfall en frisk følelse.

Til slutt kommer et lite triks som funker veldig bra, om timingen er rett. Dersom man kjenner det brenner og stikker i huden, og man bare vet at det neste dag kommer til å sprette opp en stor kvise som ikke lar seg dekke med all verdens consealere. Da kan du masere litt tigerbalsam på stedet, kanskje flere ganger – og da kan man faktisk hindre at den kommer ut i det hele tatt! Men man må ta det i tide, ellers pines man for ingenting. Når den er ute, er det for sent. Kan allikevel hjelpe litt, men da ville jeg heller valgt Pure Active sticken.

Håper du kanskje fikk noen tips til produkter det går an å prøve!

-S

Legg igjen en kommentar

