Wet look

En wet look er en veldig enkel frisyre å lage – samtidig som det er stilig, raskt og anvendelig. Passer til alle hårtyper, kort som langt. Man kan lage en rufsete type eller en helt glatt type, og resten av håret kan settes opp som man selv ønsker. Jeg skal lage en glatt versjon, hvor jeg fester litt av det håret i en topp bak, og lar det resterende henge løst og litt rufsete til siden. Synes det gir en fin brytning mellom pent og casual. Her skal jeg lage en kjapp bruksanvisning til hvordan det kan gjøres. Her er produktene jeg har valgt å bruke.

Jeg begynte i tørt hår, men ofte kan det være en fordel og begynne med en stylingkrem i et håndkletørt, nyvasket hår (da trenger du ikke saltvannsprayen)

1. Jeg brukte tangle teezeren og saltvannspray fra HM til å gre alt håret stramt bakover. Deretter påførte jeg noen sprut av Matrix Biolage Colour Care. Det er en oljebasert spray, som gir glans til farget hår, og unngår brus. Veldig fin når man skal smale alle småhår som stikker ut.

2. Spray Mousse fra Big Sexy Hair. Kan også bruke et hvilke som helst hårskum. Jeg brukte rootpumpen fordi jeg synes det er veldig godt hold i den, og den gir en god wet-effekt.

3. Paste. Litt paste i hendene, dra håret bakover. Unngå å bruk for mye, men nok til at håret blir stift, og at alle småhår blir med. Alt skal vekk fra pannen og tinningene.

4. Deretter avsluttet jeg med en shinespray fra Redken, for å maksimere den «våte», skinnende effekten. Det håret som er dratt bakover festet jeg med en strikk (som en hesthale man ikke drar igjennom), og lot resten henge litt kaotisk til siden.

Looken blir ofte brukt på catwalken, og både YSL, PORTS 1961 og Victoria Beckham har vært flittige brukere på sine visninger for SS2012.

Selve dronningen av denne looken er nok modellen, skuespilleren og kanskje verdens mest sexy kvinne Megan Fox.

-S

2 comments
  1. Du kledde det veldig godt. Jeg, not so much 😉

  2. takk for det! kanskje du heller bør prøve en mer rufsete type, ikke en helt glatt? YSL har gjort dette noen ganger i år, og kan kanskje være til inspirasjon 🙂

Legg igjen en kommentar

