Hårpleie på budsjet

Håret er alle jenters stolthet. I disse tider er det naturlig, tilfeldige lokker som er det aller hotteste. Naturlig glansfullt hår, som henger tilfeldig nedover skuldrene og som verken er rettet, krøllet eller fullt av klissete hårspray og andre kunstige midler. Så alle jenter som ikke har prøvd alle mulige farger, kan nå prise seg lykkelig over dette! Jeg er dessverre ikke en av disse jentene.. jeg kan vel si jeg har prøvd det meste av farging, striping og bleking, og håret mitt krever derfor en del pleie, for å se sunt og glansfullt ut.

Jeg kan vel si at jeg har en forholdsvis dyr smak når det gjelder hårprodukter. Dette er vel fordi jeg har hatt så gode erfaringer med «ordentlige» produkter, men når man skal til USA hvor Redken selges på dagligvaren er det ganske surt å bruke flere hundre kroner på det her hjemme – for er det noe som ihvertfall er overpriset i Norge er det! Men, gode produkter trenger ikke koste en formue heller. Nå har jeg funnet noen produkter som er en ganske god reserveløsning for now.

Alle produktene koster under hundrelappen, og er etter min mening av de bedre billig-produktene. Shampooen og balsamen fra Sunsilk har vært en favoritt lenge, og fungerer suverent. Den økologiske hårkuren fra o.n.e er også veldig bra, og jeg synes kombinasjonen mellom disse tre er tett ved perfekt. Om sommeren kurer jeg som regel to ganger i uken. Hårolje har jo blitt veldig populært, og moroccanoil er helt klart noe for seg selv, og en vinner på dette område – men den er jo forholdsvis spendy, så jeg tenkte jeg kunne prøve gliss’ versjon. Den er helt grei, men jeg kommer nok ikke til å kjøpe den igjen. Her bruker jeg nok heller litt mer, og får super kvalitet. Serumet fra define, på den andre siden, er overraskende bra! Jeg synes det fungerer utrolig godt på håret mitt, og forhindrer at det blir bruset og tørt. Billig OG bra dette altså!

Dette er en spray fra Matrix som er spesialutviklet for farget hår – denne sammen med serumet holder ihvertfall håret mitt fuktig, glansfullt og uten brus. Denne koster litt mer enn de andre, men tenkte jeg måtte ta den med for det.

-S

Legg igjen en kommentar

