Just a Regular Sunday

Det er søndag. Etter min mening, den kjedeligste dagen i uken. Det er den dagen alt er stille, alt er stengt og folk er inne i husene sine og leser aviser. Det var før jeg kom hit. Her er søndag en fest. Det er da folk har fri fra jobb, og endelig kan gå ut i byen og parken. 3rd Avenue forvandles til et festivalmarked. Boder med vekser, smykker, klær, sko, støvsugere, bilder, suvernier osv står linet opp i den firefelts, ellers svært trafikkerte gata. Bandere med ballonger henger fra den ene høyblokka til den andre. Michael Jackson spilles fra et anlegg på den ene siden, mens Radio Disney har en stand på den andre. Det lukter tivoli av produktive sukkerspinn og popcorn maskiner. Gata er full av new yorkere som er ute å nyter fridagen sin, turister med store øyne og barn med ballonger.

I dag sto jeg opp til en dag, der ingenting var planlagt. Etter en rask ristet skive med peanutbutter and jelly (begynner virkelig å komme inn i det ultraamerikanske sunne livet) tenkte jeg at jeg kunne ta meg en tur ut, og se gatene på en søndag. Jeg tenkte selvfølgelig at det sikkert kom til å være mindre folk på fortauene, og stengte butikker – men jeg forsto raskt at det ikke var tilfellet. Siden vi bor i en street ned fra 3rd avenue, forsto jeg med en gang jeg åpnet døren ut fra blokka, at søndag her er noe helt annet. Jeg hørte musikk og liv, og da jeg kom opp i avenuen så jeg mer mennesker og liv en jeg har gjort hittil. Idet popcornlukten satte seg i nesa, merket jeg at slike søndager kan jeg bli vant til!

I dag sto jeg opp til en dag, der ingenting var planlagt. Etter en rask ristet skive med peanutbutter and jelly (begynner virkelig å komme inn i det ultraamerikanske sunne livet) tenkte jeg at jeg kunne ta meg en tur ut, og se gatene på en søndag. Jeg tenkte selvfølgelig at det sikkert kom til å være mindre folk på fortauene, og stengte butikker – men jeg forsto raskt at det ikke var tilfellet. Siden vi bor i en street ned fra 3rd avenue, forsto jeg med en gang jeg åpnet døren ut fra blokka, at søndag her er noe helt annet. Jeg hørte musikk og liv, og da jeg kom opp i avenuen så jeg mer mennesker og liv en jeg har gjort hittil. Idet popcornlukten satte seg i nesa, merket jeg at slike søndager kan jeg bli vant til!

På grunn av litt internettrøbbel i leiligheten (som jeg roste så opp i skyene), legger jeg ut dette i dag. Det er også grunnen til lite oppdateringer de siste dagene.

-S

Legg igjen en kommentar

