Apple Flagship Store 5th Av

I dag tok jeg meg turen inn i glassklossen, som er trappa og heisen ned til det store «eplehuset». Dette er hovedbutikken til Apple, og den ligger på 767, 5th Avenue – rett ovenfor den eksklusive kjeden Bergdorf Goodman. Klossen har blitt en turistattraksjon, så det er alltid helt fullt av mennesker ute på plassen, som skal ta bilde av den – og nitti prosent av disse vil selvsagt også ned å se – så det sier seg selv, at det er ganske crowded, og litt kaotisk der nede.

Inne i butikken kan man teste alt som er av Apple produkter, og de tilbyr også gratis workshops for kundene. I dag så jeg blant annet en del eldre som satt rundt et bord, i alt dette kaoset, og skulle lære seg å bruke iphone. Hvordan de i det hele tatt klarte å høre hva lederen sa, aner jeg ikke men. Det var ihvertfall en av de mer livlige butikkene jeg har vært inne i.

Rett før vi dro, knuste jeg jeg jo baksiden på iphonen min, og jeg tenkte jeg kunne gå innom å sjekke hvor mye det koster, hvor lang tid det tar osv å få det fikset, men jeg droppet det ganske enkelt. Hadde sikkert fått god hjelp og service, men jeg orket ikke tanken på å brøyte meg vei frem til en infoskranke for å spørre engang. Butikken var kul den, og verdt å få med seg, men det er like mye en attraksjon som en funksjonell butikk – etter min mening.

Dette bildet tok vi første gangen vi var utenfor, i løpet av den første uken – men da var det enda flere mennesker der, så vi hørte da til de ti prosentene som tok bildet vårt, og gikk videre.

-S

Legg igjen en kommentar

